Dlaczego warto mieć zapasowy klucz do haka? Historia Pana Łukasza i wakacyjna lekcja dla kierowców

Wakacje samochodem to dla wielu z nas synonim wolności, komfortu i niezależności. 
Tak było również w przypadku Pana Łukasza, właściciela Seata Exeo, który wraz z rodziną ruszył w podróż po Europie. 
Niestety, beztroski urlop zakończył się niespodziewanym mandatem. Powód? Zapięty hak holowniczy, z którego... nawet nie korzystał. Mandat za hak? Tak, to możliwe.

Wracając z wakacji przez Austrię, Pan Łukasz został zatrzymany do rutynowej kontroli drogowej. Ku jego zaskoczeniu, otrzymał mandat za jazdę z zamontowanym hakiem holowniczym, mimo że nie był używany. Tłumaczył, że nie mógł go zdjąć, ponieważ... nie posiadał klucza do zamka zabezpieczającego hak. Sytuacja mogła wydawać się absurdalna, ale dla austriackiej policji przepisy są jasne – jeśli hak nie jest używany, powinien być zdemontowany.

I tu dochodzimy do sedna problemu – brak zapasowego klucza. Dlaczego warto zabierać dwa klucze na wakacje?

Wielu kierowców traktuje zapięty hak jako coś zupełnie normalnego – w Polsce przepisy pozwalają na jazdę z hakiem, o ile nie zasłania on tablic rejestracyjnych i świateł. Jednak za granicą, np. w Niemczech, Austrii, Czechach czy Francji, sprawa wygląda zupełnie inaczej. Tam jazda z niezdemontowanym hakiem bez uzasadnienia (czyli np. bez przyczepy) może skończyć się mandatem.

Jeśli masz hak wypinany, jego zdjęcie to dosłownie kilka ruchów – o ile masz przy sobie klucz. A jeśli go zgubisz lub zapomnisz w domu? Jesteś w kłopocie – jak Pan Łukasz. Co warto zabrać na wakacje samochodem?

Oto krótka lista rzeczy, które mogą oszczędzić Ci niepotrzebnych stresów:

  • dwa klucze do haka holowniczego – jeden używany na co dzień, drugi w schowku lub w bagażu,
  • zapasowy klucz do boxu dachowego – również często zabezpieczany zamkiem,
  • dodatkowy klucz do auta – szczególnie jeśli dzielicie jazdę między kierowców.

Zgubiłeś klucz do haka? Nie panikuj. Na szczęście, jeśli hak pochodzi od renomowanych producentów (Bosal, Westfalia, Oris, Brink, Thule), dorobienie klucza jest możliwe w naszym warsztacie. Wystarczy kod zamka (zazwyczaj wygrawerowany na jego wkładzie), nowy klucz możesz zamówić online, lub na miejscu w naszym punkcie. Usługa online jest szybka (zwykle 1–2 dni z dostawą), a koszt dorobienia klucza to około 70 zł – dużo mniej niż mandat za granicą lub wymiana całego haka.

Dorobienie klucza do haka holowniczego Westfalia seria 2W1-2W50 Potrzebujesz nowego klucza do haka holowniczego Westfalia? Oferujemy profesjonalną usługę dorabiania kluczy na podstawie kodu nacięć z zakresu serii 2W1-2W50.
Cena
70,00 PLN
Przejdź  do sklepu

Podsumowanie: Mały klucz, duży problem. Przygoda Pana Łukasza to nie tylko historia o mandacie – to ważna lekcja dla wszystkich kierowców planujących wakacje za granicą. 
Czasem drobiazg, taki jak zapasowy klucz do haka, może zdecydować o tym, czy nasz urlop będzie bezproblemowy, czy zamieni się w kosztowną nauczkę.
Na szczęście historia Pana Łukasza miała szczęśliwe zakończenie. Od razu po powrocie z wakacji zgłosił się do naszego warsztatu, gdzie szybko i sprawnie dorobiliśmy dla niego nowy klucz do haka holowniczego. Dzięki temu odzyskał pełną funkcjonalność haka i zyskał też zapasowy egzemplarz, który teraz zawsze zabiera ze sobą w trasę.

Zadbaj o to przed wyjazdem – bo jak mówi klasyk: "Lepiej mieć i nie potrzebować, niż potrzebować i nie mieć."Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z tej realizacji oraz filmu prezentującego jak dorabiamy klucz do haka na podstawie kodu z zamka.

Dorobienie zgubionego klucza do haka samochodu Seat Exeo
Dorobienie zgubionego klucza do haka samochodu Seat Exeo
Dorobienie zgubionego klucza do haka samochodu Seat Exeo
Dorobienie zgubionego klucza do haka samochodu Seat Exeo
Dorobienie zgubionego klucza do haka samochodu Seat Exeo
Dorobienie zgubionego klucza do haka samochodu Seat Exeo

Produkty i usługi powiązane
Powiązane wpisy
Historia Pani Alicji i jej haka Bosal – dlaczego warto mieć klucz zapasowy? Zobacz Pan Ernest i brak klucza po udanej wycieczce rowerowej – historia z uchwytem Yakima Zobacz Zgubiony klucz do haka holowniczego? Historia Pana Krzysztofa pokazuje, że to nie problem! Zobacz Zapasowy klucz do haka – historia Pani Elżbiety i ważna lekcja dla kierowców Zobacz Historia Pani Klementyny i klucza do haka Westfalia – dlaczego warto mieć zapas? Zobacz Historia pani Karoliny – jak brak klucza mógł pokrzyżować plany startu w zawodach rowerowych Zobacz Zapasowy klucz do haka holowniczego – drobiazg, który może uratować Twoje wakacje Zobacz Zapasowy klucz do haka Bosal – historia Pana Jeremiego i nauczka z wakacji Zobacz Pani Irena i narciarska przygoda z kluczem Thule Zobacz Połamany klucz do boksu dachowego Taurus? Pan Baltazar poradził sobie nawet na kempingu! Zobacz Zgubiony klucz do boksu Thule? Historia Pana Krzysztofa Zobacz Zgubiony klucz do platformy rowerowej Atera? Sprawdź, jak Pan Oswald rozwiązał ten problem! Zobacz Zgubiony klucz do platformy rowerowej? Sprawdź, jak łatwo go dorobić! Zobacz Zgubiłeś klucz do belek dachowych lub relingów? Sprawdź, jak go szybko dorobić! Zobacz Klucz do boxa dachowego zaginął? Zobacz, jak łatwo zamówić nowy! Zobacz Historia Pana Marka i haka Witter – dlaczego warto mieć klucz zapasowy? Zobacz Historia Pana Andrzeja i haka GDW – jak zgubiony klucz pokrzyżował plany przeprowadzki Zobacz Historia firmy budowlanej i haka Brink – jak dorobiony klucz uratował termin inwestycji Zobacz Historia Pana Jana i haka Brink – jak zgubiony klucz zatrzymał wyprawę na ryby Zobacz Historia firmy ogrodniczej i haka Witter – jak zgubiony klucz zatrzymał transport mini koparki Zobacz