Dorobienie klucza z pilotem do Citroëna Berlingo II 1.6 e-HDI — zlecenie dla Poczty Polskiej
Zobacz galerię zdjęć z naszej realizacji — tym razem pracowaliśmy na zlecenie Poczty Polskiej, dla której dorobiliśmy i zakodowaliśmy w pełni funkcjonalny klucz do Citroëna Berlingo II 1.6 e-HDI (2008).
Klient przyjechał do nas z istniejącym kluczem, który posiadał jedynie mechaniczny grot i transponder, bez pilota. Celem było przygotowanie kompletu tak, aby samochód z floty pocztowej mógł być wygodnie obsługiwany zdalnie — tak jak w oryginale: blokowanie, odblokowanie i dodatkowa funkcja (np. otwieranie tylnej klapy lub inne przypisane działanie).
Co wykonaliśmy — przebieg usługi
Weryfikacja i identyfikacja transpondera
Na początku zidentyfikowaliśmy transponder w oryginalnym kluczu — okazał się to ID46 (typowy dla wielu modeli Citroëna/Peugeota z tamtego okresu). Dzięki poprawnej identyfikacji mogliśmy dobrać kompatybilny zamiennik i zaplanować kodowanie.Docięcie grotu klucza
Na precyzyjnej maszynie odtworzyliśmy profil grotu, aby nowy klucz mechanicznie pasował do zamka drzwi i stacyjki — bez luzów i z pewnym osadzeniem.Programowanie transpondera ID46
Przy użyciu profesjonalnego sprzętu diagnostycznego zaprogramowaliśmy nowy transponder do pamięci immobilisera pojazdu. Dzięki temu klucz bez problemu autoryzuje rozruch silnika.Programowanie pilota 433 MHz (trzyprzyciskowy)
Dobraliśmy pilot z trzema przyciskami i zaprogramowaliśmy go do modułu centralnego zamka w Berlingo. Po synchronizacji pilot realizuje funkcje: blokuj / odblokuj / dodatkowa funkcja (zgodnie z konfiguracją pojazdu).Testy końcowe
Sprawdziliśmy wszystkie funkcje: mechanikę klucza, działanie transpondera (uruchamianie silnika) oraz funkcjonalność pilota (wszystkie trzy przyciski). Kompletny zestaw działał bez zarzutu.
Dlaczego taka usługa jest ważna w przypadku floty?
Efektywność operacyjna — zdalne sterowanie zamkami przyspiesza obsługę pojazdów służbowych.
Oszczędność czasu — brak potrzeby ręcznego odryglowywania pojazdów podczas załadunku/rozładunku.
Bezpieczeństwo i kontrola — możliwość szybkiego skasowania i ponownego zaprogramowania kluczy w przypadku zmiany użytkownika pojazdu.
Redundancja — zapasowy, pełnowartościowy klucz zmniejsza ryzyko przestoju floty z powodu zagubionego klucza.
Efekt końcowy
Poczta Polska otrzymała od nas w pełni funkcjonalny komplet: mechaniczny klucz z precyzyjnie dociętym grotem, zaprogramowany transponder ID46 oraz trzyprzyciskowy pilot 433 MHz. Pojazd z floty działa teraz sprawnie i wygodnie — pilot umożliwia zdalne blokowanie i odblokowanie oraz dodatkową przypisaną funkcję.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z tej realizacji. Jeżeli Twoja flota potrzebuje dorobienia kluczy lub uporządkowania pamięci immobilisera — skontaktuj się z nami. Dorobimy i zaprogramujemy klucze tak, by działały bezpiecznie i niezawodnie.






