Jak dorobiliśmy pełnowartościowy klucz z pilotem i transponderem do Škody Fabia 1.2 HTP

Do naszego serwisu zgłosił się właściciel Škody Fabia 1.2 HTP 12V z 2004 roku, który miał tylko jeden oryginalny klucz — bez pilota, ale z transponderem pozwalającym na uruchomienie samochodu. Klient poprosił o dorobienie zapasowego klucza tak, aby nowy komplet miał pełną funkcjonalność: mechaniczny grot, transponder skoordynowany z immobiliserem oraz pilot do zdalnego sterowania centralnym zamkiem. Oto jak przebiegła nasza usługa.

Diagnoza i przygotowanie

Najpierw sprawdziliśmy oryginalny klucz i zidentyfikowaliśmy rodzaj transpondera. To kluczowe — tylko poprawna identyfikacja pozwala dobrać kompatybilny element elektroniczny i zaplanować proces kodowania do systemu immobilisera Škody.

Etapy wykonania usługi

1. Wycięcie grotu

Za pomocą profesjonalnej maszyny do cięcia kluczy wiernie odwzorowaliśmy profil grotu z oryginału. Dzięki temu nowy klucz mechanicznie pasuje do zamka drzwi i stacyjki — bez luzów i problemów z wkładaniem.

2. Przygotowanie transpondera i programowanie immobilisera

Dobierając kompatybilny transponder, zaprogramowaliśmy go do pamięci auta przy użyciu specjalistycznego sprzętu diagnostycznego. Nowy transponder został poprawnie zapisany w systemie immobilisera, co sprawiło, że klucz może bezpiecznie uruchamiać silnik.

3. Dorobienie i zaprogramowanie pilota

Klient chciał odzyskać wygodę zdalnego sterowania — dorobiliśmy pilot odpowiadający oryginalnej funkcjonalności (blokowanie/odblokowanie centralnego zamka). Pilot został zaprogramowany do współpracy z modułem centralnego zamka w Fabii, dzięki czemu drzwi otwierają się zdalnie.

4. Testy nowego klucza:

  • otwiera i zamyka drzwi mechanicznie,

  • uruchamia silnik dzięki transponderowi,

  • pilot zdalnie steruje centralnym zamkiem.

Dlaczego warto dorobić zapasowy klucz?

  • Bezpieczeństwo i spokój — utrata jedynego klucza może oznaczać holowanie, kosztowny awaryjny serwis lub długi czas oczekiwania.

  • Pełna funkcjonalność — w nowszych autach sam grot to za mało — transponder i (jeśli w oryginale był) pilot są niezbędne, by zachować wygodę i bezpieczeństwo.

  • Szybszy powrót do jazdy — zapasowy komplet minimalizuje ryzyko przestojów w codziennym użytkowaniu.

Ile to trwa?

Zwykle dorobienie i zaprogramowanie kompletnego klucza (grot + transponder + pilot) zajmuje od k dni roboczych, w zależności od dostępności części oraz modelu używanego przez klienta sprzętu diagnostycznego.

Podsumowanie wykonanych prac

  • Model pojazdu: Škoda Fabia 1.2 HTP (2004).

  • Stan wyjściowy: 1 klucz bez pilota, z transponderem.

  • Wykonane prace: wycięcie grotu, dobór i programowanie transpondera i pilota, testy końcowe.

  • Efekt: pełnowartościowy zapasowy klucz — mechanika + immobiliser + pilot.

Jeśli masz tylko jeden klucz do swojego auta — zwłaszcza starszego modelu — warto dorobić zapasowy komplet. Zadzwoń lub przyjedź do nas, sprawdzimy klucz i dorobimy go tak, aby działał bez zarzutu i dawał Ci spokój na drodze.

Kodowanie kluczy do auta Skoda Fabia
Kodowanie kluczy do auta Skoda Fabia
Kodowanie kluczy do auta Skoda Fabia
Kodowanie kluczy do auta Skoda Fabia

Produkty i usługi powiązane
Powiązane wpisy