Naprawa stacyjki Toyota ProAce – całkowite zablokowanie i regeneracja w naszym serwisie w Olsztynie
Do naszego punktu stacjonarnego w Olsztynie trafiła tym razem stacyjka z samochodu Toyota ProAce, która uległa całkowitemu zablokowaniu. Pojazd został dostarczony na lawecie do jednego z warsztatów współpracujących z naszym serwisem. Mechanik zdemontował kolumnę kierowniczą wraz ze stacyjką i dostarczył ją do nas w celu naprawy.
W jednym z wcześniejszych wpisów na naszym drugim blogu sklepu internetowego opisywaliśmy naprawę stacyjki w Peugeocie Expert – bliźniaczym modelu Toyoty ProAce. Tym razem, w naszym punkcie stacjonarnym w Olsztynie, zajęliśmy się stacyjką z Toyoty ProAce, która trafiła do nas z poważniejszym problemem – całkowitym zablokowaniem wkładu.
Samochód został dostarczony na lawecie do współpracującego warsztatu, gdzie zdemontowano kolumnę kierowniczą wraz ze stacyjką. Cały zespół trafił do naszego serwisu w celu rozblokowania i pełnej regeneracji.
Etapy naprawy stacyjki Toyota ProAce
Rozblokowanie zablokowanego mechanizmu
Pierwszym krokiem było bezpieczne rozblokowanie zaciętej stacyjki, co umożliwiło jej demontaż z kolumny kierowniczej.Demontaż kostki elektrycznej i obudowy („kopyta”)
Po odłączeniu kostki elektrycznej rozmontowaliśmy plastkowo - aluminiową obudowę, aby wyjąć wkład stacyjki.Demontaż zużytych elementów
Z wkładu usunęliśmy zużyte zapadki i sprężynki, które odpowiadają za prawidłową pracę bębenka podczas wkładania i obracania kluczyka.Dokładne czyszczenie
Wszystkie elementy zostały umyte w alkoholu izopropylowym w celu usunięcia starego smaru, zabrudzeń i mikroskopijnych opiłków metalu.Montaż nowych części
Zainstalowaliśmy nowe sprężynki i zapadki, odpowiednio dopasowane do dotychczasowego klucza pojazdu – grot klucza był w idelanym stanie dzięki temu nie było potrzeby jego dorabiania na podstawie kodu ułożenia zapadek.Smarowanie i montaż
Całość została nasmarowana smarem do mechanizmów precyzyjnych, następnie złożona i zamontowana z powrotem w obudowie oraz kolumnie kierowniczej.Podłączenie kostki elektrycznej i testy działania
Po zakończeniu montażu przeprowadziliśmy testy – klucz wchodzi i obraca się płynnie, blokada kierownicy zwalnia się po przekręceniu na zapłon, a mechanizm pracuje lekko i bez zacięć.
Dlaczego nie warto czekać z naprawą stacyjki?
Zacinanie się kluczyka, brak powrotu po uruchomieniu silnika lub problemy z jego włożeniem lub wyjęciem to pierwsze objawy zużycia. Warto reagować na nie od razu, ponieważ:
szybka naprawa pozwala uniknąć całkowitego zablokowania mechanizmu,
regeneracja jest kilkukrotnie tańsza niż zakup nowej stacyjki,
zachowujesz oryginalne klucze,
unikniesz kosztów lawety i unieruchomienia pojazdu w najmniej odpowiednim momencie.
Wczesna interwencja to oszczędność, bezpieczeństwo i wygoda.
Podsumowanie
Naprawa stacyjki w Toyocie ProAce zakończyła się pełnym sukcesem – po regeneracji mechanizm działa jak nowy, a wszystkie funkcje zostały przywrócone.
Jeśli zauważyłeś podobne objawy w swojej Toyocie ProAce, Peugeocie Expert, Citroënie Jumpy lub Fiacie Scudo, nie zwlekaj z naprawą.
Skontaktuj się z nami lub przyślij stacyjkę do regeneracji – wykonamy kompleksową naprawę i przywrócimy jej pełną sprawność. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z tej realizacji oraz do zapoznania się z naszą ofertą w sklepie internetowym.










