Naprawa kluczyka z pilotem do Citroëna C2 – dlaczego sprawna obudowa jest tak ważna?
Zobacz, jak wyglądała naprawa kluczyka z pilotem do Citroëna C2 z 2004 roku, którą wykonaliśmy dla jednego z naszych Klientów.
Do naszego serwisu trafił mocno zużyty klucz – obudowa była poprzecierana, a grot mocno wytarty. W takiej sytuacji do wnętrza klucza mogą przedostawać się zanieczyszczenia i wilgoć, co często prowadzi do uszkodzenia elektroniki pilota lub korozji styków. Dodatkowo zużyty grot może powodować problemy z otwieraniem mechanicznego zamka i przyspieszać zużycie wkładki stacyjki.
W ramach naprawy:
odnowiliśmy elektronikę pilota, przywracając pełną funkcjonalność,
wymieniliśmy obudowę na nową, aby zabezpieczyć elektronikę przed kolejnymi uszkodzeniami,
docięliśmy nowy grot, który działa płynnie w zamku i nie obciąża mechanizmu stacyjki.
Dlaczego sprawna obudowa i grot są tak ważne?
Obudowa klucza nie jest tylko kawałkiem plastiku – to zabezpieczenie całej elektroniki. Pęknięta lub zużyta obudowa może:
przepuszczać wodę i brud,
powodować korozję styków,
uszkodzić płytkę elektroniczną pilota,
sprawić, że klucz przestanie działać w najmniej odpowiednim momencie.
Podobnie grot – jeśli jest wytarty, może zużywać wkładkę zamka i stacyjkę, co wiąże się z dużo wyższymi kosztami naprawy.
Podsumowanie
Regularna kontrola stanu klucza, wymiana obudowy i dorobienie nowego grotu to niewielki koszt w porównaniu z wymianą wkładki zamka czy stacyjki. Dzięki temu klucz będzie działał bez zarzutu, a elektronika będzie bezpieczna.
Zapraszamy do skorzystania z naszej usługi naprawy i regeneracji kluczy samochodowych. Zobacz zdjęcia z tej naprawy – pokazujemy, jak krok po kroku przywracamy klucze do pełnej sprawności!







