
Auto przyjechało do nas punktualnie – z objawami typowymi dla zużytej stacyjki:
kluczyk obracał się z oporem,
momentami blokował się w jednej pozycji,
po odpaleniu nie wracał automatycznie, co groziło uszkodzeniem rozrusznika.
Zabraliśmy się od razu do pracy. Po krótkiej próbie i potwierdzeniu problemów przystąpiliśmy do demontażu wkładu stacyjki. Honda Jazz II posiada klasyczny system zapadkowy, który z czasem ulega zużyciu – zapadki przestają się prawidłowo ustawiać, a mechanizm działa coraz ciężej.
Po rozebraniu wkładu potwierdziliśmy, że:
część zapadek było mocno wytartych,
mechanizm był zabrudzony i suchy,
sprężynki były już osłabione, co powodowało problemy z pdnoszeniem zapadek i zacinanie.
W ramach naprawy przeprowadziliśmy:
Dzięki temu stacyjka działała po regeneracji płynnie, cicho i bez oporu – dokładnie tak, jak w nowym aucie.
Podczas umawiania się klient wspomniał również o zużytych obudowach swoich kluczy – były zużyte, mocno wyrobionymi grotami.
Zaproponowaliśmy kompleksowe rozwiązanie:
wymieniliśmy obydwie obudowy kluczy na nowe,
dorobiliśmy nowe groty, nie na podstawie starych, ale na podstawie profilu zapadek zregenerowanej stacyjki – czyli dokładnie, zgodnie z fabrycznymi wymiarami.
Do precyzyjnego cięcia grotów użyliśmy naszej maszyny komputerowej Silca Futura, która pozwala nam uzyskać perfekcyjny efekt – bez żadnych niedopasowań, luzów czy błędów.
Po zregenerowaniu wkładu, dorobieniu grotów i wymianie obudów, zamontowaliśmy całość z powrotem w aucie. Następnie:
przetestowaliśmy działanie kluczy w stacyjce,
sprawdziliśmy powrót klucza do pozycji po uruchomieniu,
sprawdziliśmy, czy nie występują żadne opory ani zacięcia.
Wszystko działało wzorowo – a klient po krótkiej wizycie wyjechał z naprawionym autem i dwoma odświeżonymi kluczami, które będą mu służyć przez długi czas.
Masz Honda Jazz II z lat 2002–2008 i zacinającą się stacyjkę? Klucz nie wraca do pozycji? Obudowy są już mocno zmęczone? Skontaktuj się z nami i umów się na termin w naszym warsztacie. Zajmiemy się wszystkim od ręki – sprawnie, profesjonalnie i bez zbędnego oczekiwania.
Naprawa stacyjki Honda Jazz II 2002 - 2008 Naprawa stacyjki do auta Honda Jazz generacja II produkowanej od 2002 do 2008 roku. Stacyjkę należy zdemontować samodzielnie i dostarczyć do naszego serwisu, a my naprawimy ją w ciągu jednego dnia roboczego. Przejdź do sklepu Cena 349,00 PLN
Chcesz zobaczyć, jak przebiega naprawa stacyjki od środka? Zobacz zdjęcia z naprawy oraz nasz film, w którym pokazujemy cały proces: