Honda CR-V 2.0 i-VTEC z zablokowaną stacyjką – naprawa na miejscu w naszym warsztacie

Zablokowana stacyjka to coś więcej niż tylko drobna usterka – to realny problem, który potrafi unieruchomić auto całkowicie. Tak właśnie było w przypadku właściciela Honda CR-V II generacji z silnikiem 2.0 i-VTEC, który trafił do nas z poważnym problemem – stacyjka w jego aucie zablokowała się tak mocno, że samochód musiał przyjechać do nas na lawecie.

Na szczęście po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu mogliśmy przyjąć pojazd od razu, a klient nie musiał martwić się o miejsce – od razu udostępniliśmy naszą kartę parkingową, dzięki której transport i pozostawienie auta odbyły się bezproblemowo. Zobacz usługę: Naprawa stacyjki Honda CR-V II (2002–2006)

Objawy i przyczyna problemu

Już podczas rozmowy telefonicznej klient opisał poważne objawy:

  • klucz przestał się obracać w stacyjce,

  • nie można było uruchomić silnika,

  • próby poruszenia kierownicą czy kluczem nie przyniosły efektu.

W takich przypadkach wyjęcie samego wkładu stacyjki na aucie bywa bardzo problematyczne dlatego trzeba zdemontować wkład razem z obudową tzw. kopytem. 


Naprawa stacyjki krok po kroku

1. Przyjęcie pojazdu i demontaż wkładu

Po dostarczeniu auta do naszego warsztatu przyjęliśmy pojazd od razu. Klient skorzystał z naszej karty parkingowej i nie musiał się martwić o logistykę.
Rozpoczęliśmy od demontażu całej stacyjki – czynność, którą zawsze przeprowadzamy ostrożnie, by nie uszkodzić żadnych elementów osprzętu kierownicy czy kolumny.

Po demontażu szybko potwierdziliśmy diagnozę:

  • wkład stacyjki był całkowicie zablokowany,
  • kilka zapadek było wytartych do tego stopnia, że nie wracały na miejsce,
  • wnętrze wkładu było zabrudzone i suche.

2. Regeneracja mechanizmu

Wkład stacyjki został rozebrany na części pierwsze. Każdy element dokładnie wyczyściliśmy, usunęliśmy resztki starego smaru, zabrudzeń i opiłków metalu.
Następnie:

  • wymieniliśmy wszystkie zużyte zapadki,
  • zamontowaliśmy nowe sprężynki,
  • dopasowaliśmy cały mechanizm do oryginalnego wzoru klucza,
  • nasmarowaliśmy całość wysokiej jakości preparatem technicznym.

Po złożeniu wkładu stacyjka działała płynnie, cicho i bez jakichkolwiek zacięć – klucz obracał się bez oporu, wracał samoczynnie do pozycji po uruchomieniu, a klient odzyskał pełną funkcjonalność pojazdu.


Wymiana obudowy klucza i dorobienie grotu

Dodatkowo trzeba było wymienić obudowę klucza i dociąć grot, klucz klienta – jak się okazało – miał:

  • pękniętą obudowę,

  • uszkodzone mocowanie grotu,

  • wyraźnie wytarty grot.

Zaproponowaliśmy wymianę obudowy oraz dorobienie nowego grotu. I tu ważna uwaga: grot nie został skopiowany ze starego klucza, ale docięty komputerowo na podstawie numeracji zapadek z naprawionej stacyjki. Dzięki temu:

  • uniknęliśmy błędów wynikających ze zużycia starego grotu,
  • nowy klucz był idealnie spasowany z nowym mechanizmem wkładu stacyjki,
  • całość działała lekko i bez ryzyka kolejnych usterek.

Do cięcia użyliśmy naszej maszyny Silca Futura – jednej z najbardziej precyzyjnych na rynku, wykorzystywanej w serwisach autoryzowanych.


Montaż, testy i oddanie auta klientowi

Po regeneracji i przygotowaniu nowego klucza przystąpiliśmy do ponownego montażu stacyjki w aucie.
Wszystko przetestowaliśmy w obecności klienta:

  • klucz obracał się bez oporu,

  • zapłon działał natychmiast,

  • mechanizm samoczynnie wracał do pozycji,

  • nie było żadnych luzów ani zacięć.

Auto zostało przekazane klientowi gotowe do dalszej jazdy – bez lawety, bez stresu i bez konieczności wymiany stacyjki na nową.


Chcesz zobaczyć, jak wygląda naprawa stacyjki?

Zapoznaj się ze zdjęciami z tej realizacji i zabacz film w którym pokazujemy jak naprawiamy stacyjki do aut marki Honda.


Dlaczego warto nam zaufać?

  • doświadczenie w naprawach stacyjek Honda (CR-V, Accord, Jazz, Civic i inne),
  • dorabianie grotów na podstawie wkładu – precyzyjnie i bezbłędnie,
  • nowoczesne zaplecze – komputerowe maszyny Silca,
  • obsługa na miejscu w warsztacie – z demontażem i montażem,
  • własna karta parkingowa – nie martwisz się, gdzie zostawić auto,
  • stały kontakt i jasna wycena przed rozpoczęciem prac.

Masz problem ze stacyjką w swojej Hondzie CR-V?

Nie czekaj, aż całkowicie się zablokuje.
Zadzwoń, umów się na termin i przyjedź do naszego warsztatu. Zdemontujemy stacyjkę, naprawimy ją na miejscu i oddamy auto sprawne jak nowe – bez wymiany na drogi zamiennik. Masz pytania? Skontaktuj się z nami – chętnie doradzimy i zarezerwujemy dogodny termin wizyty.

Naprawa stacyjki Honda CR-V II 2002 - 2006 Naprawa stacyjki do auta Honda CR-V generacji II produkowanej od 2002 do 2006 roku. Stacyjkę należy zdemontować samodzielnie i dostarczyć do naszego serwisu, a my naprawimy ją w ciągu jednego dnia roboczego.
Cena
349,00 PLN
Przejdź  do sklepu

Produkty i usługi powiązane
Powiązane wpisy